برگزاری کارگاه مسئولیت ناشی از نقض حقوق دارنده علامت تجاری

1396/04/31

کارگاه آموزشی یک روزه "مسئولیت مدنی و کیفری ناشی از نقض حقوق دارنده علامت تجاری" در 22 تیرماه 1396 توسط کانون وکلای دادگستری مرکز در سالن جلالی نائینی این کانون برای تعداد حدود 150 نفر از وکلا و کارآموزان و کارشناسان دادگستری برگزار شد.

این کارگاه در دو پنل صبح و بعداز ظهر تشکیل شد و 4 نفر از اساتید شامل وکلا و قضات متخصص در حقوق مالکیت فکری، موضوعات مربوط به مسئولیت ناشی از نقض علائم تجاری را برای شرکت کنندگان تشریح کردند. 

در نوبت صبح ابتدا آقای دکتر سیدحسن میرحسینی به تعریف علائم تجاری، انواع آن، علائم قایل ثبت و غیرقایل ثبت پرداختند و در انتها سخنرانی ایشان با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان به اتمام رسید. سپس آقای تقی امانی وکیل دادگستری و مدیریت دفتر حقوقی نوبان مبحث جبران خسارت در حقوق مالکیت فکری را تشریح کردند. در این مبحث اصول جبران خسارت، ریشه های جبران خسارت در حقوق مسئولیت مدنی و قواعد فقه، روش های تعیین خسارت و چالش ها و مشکلات تعیین خسارت در مالکیت فکری همراه با مطالعه تطبیقی و ذکر مثال هایی از ایران و تجریه ی سایر کشورها مانند ژاپن، سوئیس، فرانسه و امریکا و تجربیات وکالت ایشان در پرونده های متعددی در دادگاه های ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در انتها شرکت کنندگان پرسش هایی را مطرح نمودند. 

در پنل بعد ازظهر آقای وکیل رضا بادامچی و دکتر تفی زاده قاضی دادگستری درمورد موضوع مسئولیت کیفری نقض علامت تجاری به اتفاق بحث کرده و به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ دادند. 

در زیر تصاویری از کارگاه مذکور را مشاهده می کنید.